پنهان نوشت

حرف هایی توی دلم هست که به هیچکس نمیتونم بگم.اینجا مینویسم تا سبک شوم

پنهان نوشت

حرف هایی توی دلم هست که به هیچکس نمیتونم بگم.اینجا مینویسم تا سبک شوم

مقام رضا

من متاسفانه سالک نیستم. این متن رو که دیدم یاد یه عده افتادم که میگن شماها فکر میکنید خدا خواسته تو این دنیا زجر بکشید!! 


#مولانا

#کریم_زمانی

کتاب #میناگر_عشق


رضا از مقامات عالی سلوک بلکه آخرین آنهاست و نیل بدان برای هر سالکی میسر نیست.


رضا میوهٔ درخت عشق و محبت است. کسی که بدین مقام منیع می رسد از دل و جان معتقد می شود که در قسمت ازلی خطا و زَلَلی نرفته و هرچه بر او می رسد خیر محض است 


غزالی می گوید یکی از 

نشانه های عشق و محبت این است که آدمی به خاطر معشوق و محبوب خود ناملایمات و بلاها را به جان بخرد.


عارفان ربّانی گفته اند که

 حقیقت و کُنه رضا این است که 

بنده رضای خود را با رضای حضرت معشوق معاوضه کند.

چنانکه از رابعه عدویّه پرسیدند 

چه وقت بنده به رضا می رسد؟ گفت:((آن گاه که هم نعمت و 

هم مصیبت او را شادمان کند)) 

خرسندی بنده از نزول بلا از آن روست که یقین دارد که بلا 

برای اصلاح و تکمیل نفس او لازم است. 

عاشقم بر قهر و بر لطفش به جِد

بوالعجب من عاشقِ این هر دو ضد.



نظرات 3 + ارسال نظر
مریم az دوشنبه 22 آذر 1400 ساعت 09:32

پروین اعتصامی در شعر گره گشا به خدا میگه:
زان به تاریکی گذاری بنده را
تا ببیند آن رخ تابنده را
گاهی بلا ها و مشکلات عین رحمت خداوند است . چون خدا می خواهد توجه انسان رو
از امور سطحی و دنیایی بگیرد و در عوض حواس ها رو به خودش جلب کند. و گاهی این توجه انسان رو از طریق بلا.... و گاهی با دستورات دینش مثل عباداتی مثل نماز و روزه جلب میکنه. و مهم اینه که انسان در هر حالتی چه خوشی چه غم آیینه ی وجودش رو سمت خدا بگیره و نور خدا را بازتاب بدهد.
# کانال هییت آنلاین در یوتوب . سخنرانی استاد امینی خواه در مورد عالم نور

زهرا دوشنبه 15 آذر 1400 ساعت 00:40

سلام.بخدا پنهان جان قصد متلک انداختن ندارم
ولی تو این متن میگه وقتی بنده ای به رضا میرسه که هم بلا اونو شاد کنه هم نعمت
اوکی قبول
پس اگه اینجوریه اقدس رو نفرین نکن راضی باش
اگه بنظرت اینجوری رضای خدا حاصل میشه ؛باید اینقد خودخوری نکنی
من معتقدم این متن درسته ولی نه برای هر شرایطی
اگر بنا باشه بر اساس دین عمل کنیم؛همسر شما باید قبل از اینکه اقدس رو عقد کنه با شما صحبت می‌کرد نه اینکه پنهانی انجام بده .من هیچ جوره نمیتونم قبول کنم مرد زن دوم بگیره .تو قرانم میگه اگه زن دوم گرفتید عدالتو بینشون اجرا کنید و بعد در ادامه میگه که بسیار سخته پس بهتره انجامش ندید.داره یجورایی اونو نهی میکنه.از نظر من زن دوم هیچ وقت و هیچ جا جایگاهی نداره.
من میفهمم برای زندگیت و بچه هات وایستادی.بیا اینجا خودتو خالی کن ولی از این کار دفاع نکن.
امیدوارم آرامش همراه همیشگیت باشه

اینک یکشنبه 14 آذر 1400 ساعت 20:00 http://Inak.blogsky.com

خیلی این متن به دلم نشست. ممنونتم پنهان جان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد