پنهان نوشت

حرف هایی توی دلم هست که به هیچکس نمیتونم بگم.اینجا مینویسم تا سبک شوم

پنهان نوشت

حرف هایی توی دلم هست که به هیچکس نمیتونم بگم.اینجا مینویسم تا سبک شوم

یک نمونه مشابه

امروز توی یک کانالی این مطلب رو که از زبان یک خانم با شرایط مشابه من هست دیدم...

شما هم بخونید:


"این متن رو برای آقای مجردی که به این تصمیم در همراهی با شوهرم انتقاد داشتن و کسانی مینویسم که مسیر رسیدنم به این تصمیم و همراهی با همسر در هر حلالی رو نمیدونن:


۱. #ازدواج_موقت سه سال پیش رو حس کردم و متاسفانه با تجسس مطمئن شدم که داره اتفاقهایی میفته، و اول چندماه غیرمستقیم تذکر دادم، بعدش مستقیما به رو آوردم و وقتی ایشون البته به حق معتقد بود که این موضوع فقط به خودش مربوطه و سوالش این بود که من این مدت برات کم گذاشتم که جوابم منفی بود، چون با ورود اون خانم به طور مخفی، مشکلی به مشکلاتمون اضافه نشده بود، درسته که ارتباط خودمون به دلیل کم مهارتی هر دو کیفیت خوبی نداشت، اما منصفانه که بگم، اون خانم وقتی محرم همسرم بود، مشکل جدیدی اضافه نکرد به ما...

فقط من اون موقع #غیرت_زنانه داشتم که الان سعی میکنم نداشته باشم...


۲. خواستم بدونید که منم میفهمم که برای تنهایی با هر خانم لازم نیست محرمیت اتفاق بیفته، اما وقتی همسر من اینو میخواست و گناه هم نیست، چند تا مسیر دارم:


*زندگی رو رها کنم و برم! و منم بشم یکی از خانم هایی که حاضرم به خاطر حمایت نصفه و نیمه یک مرد در زندگیم، با مردی به مدت کوتاه محرم بشم...(این نکته رو اولین بار که مشاورم گفت:

 که اگر بری از این زندگی، تو هم میشی یکی از خانم هایی که بعدا میری دنبال محرمیت موقت...

اونقدر بهم تلنگر زد که هنوز خیلی خوب یادم مونده که چه نکته مهمیه...)


*چشمم رو ببندم و به روی خودم نیارم و اینطوری همسرم رو تنها بگذارم که حتما مخفی کاری، چالشهایی داره که آرامش هر دومون میره...


*و راه سوم اینکه خودم باشم و کمک کنم که این جریان با سلامت و عاقلانه پیش بره...


کدوم راه به صلاحه و عاقلانه تره به نظرتون؟"


نظرات 10 + ارسال نظر
لاله دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 08:29

بعدش هم خانم نگاه به این حرف های احساسی توی وبلاگ نکن که خانم ها از حس بدی که این عمل درونشون ایجاد میکنه توی وبلاگ ها میگن- چند همسری توی این مملکت اصلا عجیب به نظر نمیاد - از قدیم بوده - هر کی دوست داره اونطوری زندگی میکنه - غیر شرعی هم که نیست - مشکلاتش رو هم خیلیهامون دیدیم - وتجربه ثابت کرده معمولا یه رابطه ی سالم و یک خانواده ی بدون نقص تحویل نمیده حالا همیشه اثتثنا هست
توی قرآن هم تشویق به این عمل نشده و شرط هم داره و توصیه شده که حتی اگر شک داری به داشتن شرط اینکارو نکن - یعنی شرطش خیلی مهمه - و یک آدم شاید یه زمان عادل باشه و یه زمان نه - آدم ها تغییر میکنن و همیشه یه جور نیستن - که خدا بداد اون خانواده در زمان نه اش برسه که خدا خودش هم منع کرده از تشکیل اون خانواده - چون آسیب زاست
با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه

اساسا ازدواج به طور پایه و طبیعیش تک همسری هست. تعدد برای افراد خاص با شرایط خاصه
هر مردی نباید واردش بشه

لاله دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 08:16

همه ی رفتن ها ختم به ازدواج با یه آدم نصفه و نیمه نمیشه،این چه تهمت و ذهنیتی هستش که میندازید توی ذهن مردم - همچین میگید مشاور که انگار ما تو غار زندگی میکنیم و مشاور ندیدیم - بهترین مشاور ها هیچوقت تشویق به سازش در زندگی چند همسری نمیکنن- من خودم یه دوستی داشتم چند سال پیش مشکل مشابه داشت - پیش یکی دوتا مشاور نما توی شهر کوچیکشون رفت همین چرت و پرت ها رو تحویلش دادن -ولی هرکاری کرد دلش راضی نمیشد - اوضاعشون خیلی بهم ریخته بود وداشت زندگیش رو از دست می داد -مخفیانه با پدرش در میون گذاشت - پدرش گفت همسرت نفهمه که من میدونم و در مرحله ی اول بهش اطمینان داد که کار به هر جا برسه ازش حمایت میکنه و این خیلی آرومش کرد - در مرحله ی دوم هم یک مشاور عالی تهران پیدا کرد که اون مشاور تنها کسی بود که تونست همسرش رو متقاعد کنه این عملش ظلم به همسرش هست -و زندگیشون رو نجات داد و باعث شد عاشق هم بشن و الان چندین سال از اون قضیه میگذره
این هم یک تجربه است

چه قدر هندی!

ساده شنبه 14 فروردین 1400 ساعت 14:49

والا مگه هر زنی وارد رابطه کثیف می شه ، من خودم از بیست و هفت سالگی تا الان به مدت شانزده سال مجردم و وارد هیچ ارتباط کثیفی نشدم ، این چه حرفیه که اگه جدا شید شما هم وارد یه همچین رابطه ای می شید مگه اینکه از خودتون مطمین نباشید

موافقم. بستگی به ادمش داره

زهرا پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 23:58

با توجه به جمله "به حقی "که این خانم نوشتن، تمام مطلب موضوع تعدد همسر رو میشه اینجوری خلاصه کرد که وقتی مردی به خواستگاری دختری میره درواقع داره قول یک زندگی دو نفره و خوشبختی رو به دختر میده، حق نداره بعد از چند سال این رابطه رو سه نفره بکنه و خانم مجبور بشه از این راه حلها، اجبارا یکی رو انتخاب کنه، چون هر کدوم از این راه حلها مشکلات و گرفتاریهایی رو برای خانم پیش میاره، مگر اینکه از همون خواستگاری این خواسته رو مطرح کنه و خانم مختار باشه قبول کنه یا نه.

مریم پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 20:50

یا کامنت طرفتو کلا تایید نکن یا کامل بزار اینجا .دلیلت چیه که نصفه میزاری ؟
حداقل مثه بزدلا فرار نکن از جواب دادن .
خودتون خوب میدونید حرفاتون یه مشت اراجیفه .یعنی یه مشت عمامه به سر و چادری بوگندو باید دور هم جمع باشید همو تایید کنید

کامنت کیو؟ چی میگی برای خودت خوشبوی فشن موقشنگ؟

* پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 09:05

برات یه کامنت بلند بالا نوشته بودم
پاک کردم
چون وقتی میگی به حق !! منه کامنتر ناامید میشم ازت

اون به حق رو من نگفتم. متن پیام اون خانم ذو بدون کم و زیاد کپی کردم

مونا پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 01:31

سخته خدا صبر بده

مریم پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 00:36

بازم تبلیغ

آخ... یادم نبود برم از حیات حسنی پول تبلیغم رو بگیرم...خوب شد یاداوری کردی

فاطمه :) پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 00:03

من کسایی رو دورادور شنیدم که خانومه ساااالها میدونسته و به رو نیاورده
خب قطعا خیلی عذاب کشیده اوایل، تا کمکم براش عادی بشه یکم
ولی خب خوبیش اینه که مرد مخفی کاریش رو ادامه داده (در یه مورد شنیدم تا دم مرگ! و تازه سر قبر که همسر دوم اومده، مادر خانواده به بقیه گفته میدونسته)
و همسر دوم مخفی مونده و دائمی نشده و حق قسم و غیره کنار رفته و حضور مرد نصف نشده!
برا همین واقعا بین راه دوم و سوم نمیدونم کدوم برای خانم بهتره

امیدوارم هیچ مردی چنین چیزی رو به زنش تحمیل نکنه و دخترا اگر نمیفهمن نباید دنبال مرد متاهل راه بیفتن، لااقل بفهمن و بپذیرن که مخفیانه زندگیشون رو ادامه بدن و حضورشون رو تحمیل نکنن به یه خانواده و دنبال حق و حقوق نگردن واسه خودشون

فاطمه :) چهارشنبه 11 فروردین 1400 ساعت 23:56

یعنی آرامش راه سوم بیش از آرامش راه دومه؟ (برای خانم منظورمه وگرنه برای آقا که جاده خاکی رو اتوبان چند بانده میکنه)
به نظر تو هم اینجوریه؟
واقعا سواله برام. تایید و تکذیب نمیکنم

به طور معمول راه سوم سخته. مگر برای کسایی که انقدر ایمانشون قوی باشه که دلبستگی به دنیا و شوهر نداشته باشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد